Kód: AS-AF-A08014
Neohodnoceno
Značka: Airfix
1 094 Kč 904 Kč bez DPH
Momentálně nedostupné

Plastikový model Airfix A08014 - letadlo Douglas C-47 A/D Skytrain v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 142 dílků, rozpětí křídel 400 mm, obtížnost 2.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Charakteristika

Plastikový model Airfix A08014 - letadlo Douglas C-47 A/D Skytrain v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 142 dílků, rozpětí křídel 400 mm, obtížnost 2.

Charakteristika

Plastikový model Airfix A08014 - letadlo Douglas C-47 A/D Skytrain v měřítku 1:72 ke slepení. Stavebnice obsahuje 142 dílků, rozpětí křídel 400 mm, obtížnost 2.

Informace o originálu:

Letoun Douglas DC3, respektive jeho vojenskou verzi C-47 Skytrain (v RAF označovanou jako Dakota), popsal generál Eisenhower jako jednu ze čtyř zbraní, jež spojencům pomohly vyhrát druhou světovou válku. Dnes je tento stroj okamžitě rozpoznatelným symbolem jak letecké přeravy jako takové, tak osvobozování okupovaných území, tolik charakteristických prvků druhé světové války.

Verze DC3 byla vyvinuta z čistě civilní platformy DC2. Poprvé vzlétla na oblohu v roce 1935, její vojenský protějšek si dal chvíli načas a objevil se teprve na konci roku 1941, tedy krátce po japonském útoku na Pearl Harbor. Když DC3 vstoupil na konci 30. let do služby u leteckých společností, způsobil v letecké přepravě opravdovou revoluci, neboť při cestách napříč Spojenými státy drasticky zkrátil cestovní časy. A dokonce i dnes, téměř 80 let po prvním letu tohoto stroje, zůstávají stovky z nich v civilní i vojenské podobě ve službě po celém světě. Za svou neuvěřitelnou dlouhověkost vděčí své spolehlivosti a schopnostem při přepravě nákladu i pasažérů.

Bylo to ale teprve ve zmíněném vojenském hávu, kdy tento letoun skutečně našel své pravé poslání. Byl velkou pomocí při invazi do Francie v roce 1944 a v průběhu války vysadil na zem nejen tisíce vojáků, ale také doručil stovky tisíc tun zásob, které tak zoufale potřebovaly nejen vojenské jednotky, ale zejména civilní obyvatelstvo v obležení nepřátelských armád. Na západní frontě sloužil jak u britského, tak u amerického letectva, některé pod licencí vyráběné stroje pak sloužily i v sovětské armádě a potkat ho bylo možné i na Dálném východě, kde podnikal nebezpečné zásobovací mise do Číny, při kterých musel překonávat i Himaláje. Využíván byl také pro dopravování vozidel, jako např. džípů, k předsunutým základnám. Po skončení války pokračoval C47 i nadále ve své kariéře zásobovacího letadla, podílel se například na zásobování Berlína jako součást leteckého mostu a s ližinami místo klasického podvozku plnil i nebezpečné úkoly za polárním kruhem. Později se dokonce účastnil i války ve Vietnamu jako plně vyzbrojený bojový letoun, tehdy si vysloužil přezdívku ‘Puff, the Magic Dragon’. Je až neuvěřitelné, že tento stroj setrvává ve službě u některých vzdušných sil dodnes, řada z nich však dostala do výbavy lepší, turbovrtulové motory.

  • Délka: 19,43 m
  • Rozpětí křídel: 29,41 m
  • Maximální rychlost: 360 km/h ve výšce 3050 m
  • Dolet: 2575 km

Doplňkové parametry

Kategorie: Průzkumné, transportní
Záruka: 2 roky
Hmotnost: 0.574 kg
Délka: 273 mm
Měřítko: 1:72
Počet dílků: 142
Rozpětí křídel: 400 mm
Stavební náročnost: 2

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: